Jag är legitimerad lärare och förstelärare på Kallingeskolan 7-9 i Ronneby kommun, där jag undervisar i svenska, engelska och språkförstärkning. Denna blogg kommer främst att handla om vad som utspelar sig i mitt klassrum, och om tankar och funderingar jag har kring skola och undervisning. En och annan recension av bra litteratur jag läst hamnar säkert också här, samt tips och idéer jag snubblar över under mina turer i det fantastiska utvidgade kollegium som finns tillgängligt via nätet.

fredag 2 maj 2014

Blogga om skolan?

Jag har bloggat från och till i en väldig massa år, men inte på väldigt länge på svenska, och aldrig förr om mitt jobb. Varför jag börjar nu finns det flera orsaker till. För det första finns det så många andra som bloggar om sina lärargärningar, och delar med sig av fantastiskt många fina idéer. I dessa bloggar har jag funnit mängder av inspiration, och således tänkte jag också dra mitt strå till stacken. Kanske kan även jag inspirera någon annan? För det andra behöver jag, i mitt uppdrag som förstelärare, en plats att samla mina reflektioner och tankar kring den forskning jag tar del av, de samtal jag för och den undervisning jag bedriver utifrån det. Jag vill öppna mitt klassrum, både fysiskt och virtuellt, och bloggen är för mig ett perfekt forum för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar